четвер, 31 січня 2013 р.

Про українське кіно і радянські м'ясорубки...


   "Ет самає", я звернув увагу що трислів'я "майбутнє українського кіно" вже давно стало крилатим. У мене є підозри що усі ці бідкання про відсутність "власного", "автентичного" (ну і інша оця шароварна мутна чуш) - це ні що інше, як один з негативних проявів спадщини радянської минульщини, яку, як це не абсурдно, "шароваробратія" так полюляє ганьбити. Йдеться про цілком конкретне в той час ідеологічне вседержавне завдання: здобути у всьому першість. Ну ми тіпа і фотіки хуячим, і м'ясорубки, і фотіки із функцією м'ясорубки, і спортсмени в нас найкращі, і собаки наші за хвилину обсцикають більше стовпчиків, ніж будь-яка інша собака в світі, і трава у нас травістєй і жигулі - жигулістєй. Не треба бути Таляном Васерманом, щоб знати, що реально  все було не так вже й веселково, бо і жигулі були хєрнею, і ... ну шо там говорить.
   Так я це до чого? Я це до того, що немає сенсу винаходить велосипед, бо він ажен стоїть в гаражі в благородному спокої і посміхається своєю реальною, вже винайденою, велосипедною посмішкою. Ну так вже склалось історично, даруйте за банальність, що японці хуячать класну електроніку, німці найкращі автомобілі, а австралійці заїбєнні, неповторні бумеранги. А ще є країна, де історично сформувалась неймовірна, потужна, могутня кіношкола і кіноіндустрія - США. 
   А є, наприклад, Швейцарія, Австрія, Швеція яка-небудь, які не знімають багато свого "автентичного" блядь кіно. І нічо наче себе чухають? Ловлять рибу, варять сири,стругають доски і клєпають табурєтки - словом познаходили ніші, які є притаманними народу з цих країн і з задоволенням діляться з АСАШАєм своїми автентичними, сука, табурєтками в обмін на кіно. Так чого ж блядь ми бідкаємося про кіно, як про бозна-що? Ніде воно не дінеться, кіновиробничий бізнес, кіноіндустрія є дуже дорогими і ризикованими справами і жоден нормальний бізнесмен (якщо він не російський алігарх, що встиг хапнуть за три рублі пару гектарів нафтородовищ російських на поч. 90-х) не стане фінансувати цю сферу. В усякому разі  не стане аж зразу. 

І не треба мені хуйню ліпить про могутню радянську кіношколу - і не тому, що вона не могутня, а тому лише, що вона була радянською, тому що "була", і грала виключно за радянськими правилами. Кіноіндустрія - це не пензликом по "бамазі" - це дуже баблоємкий процес, і якщо в рад. союзі це бабло лопатами хуячили в кінорозвиток з держ.бюджету, (чого нинішній бюджет не може собі дозволити навіть за обставин, коли б капусту не розтягували на всякі маєтки і вєртопльоти) в америці формувався дуже налагоджений, конкурентний кіноринок, де в процесі, тернистому і не простому, зародився кінобізнес, як бізнес, а не меценастька благодійна форма олігархічного подаяння на благо "духовного" розвитку народу. Фу блядь. Геть просто кажучи, як було вже не буде. Все має йти з самого початку і зовсім інакшим шляхом. 

Але я згадував вище про "швейцарії" не даремно! - Запевняю, що нашій країні нахуй не треба кіноіндустрія, яка би могла конкурувати з американською, чи навіть російською. З цими державками треба мірятись збором зернових і яким-небудь літакобудуванням, можна на крайняк в'язать красивезні шарфіки з шерстяними трусами, чи майтрувать найкрасивіші в світі, унікальні паяльні лампи. Але кіно - в нашій країні має залишитись на плечах Особистостей, таких як Кустуріца, Фелліні, Бергман, Гай Річі, Тарантіно. Тобто, людей, які власним, ні на що не схожим, почерком, будуть ваять за невеликий бюджет такі полотна, за участь у фінансуванні яких, існуючі олігархи будуть відгризати один одному пісюни.

Це я так думаю. І саме тому, наприклад, не збираюсь хвалити дуже посереднє кіно зняте в Україні тільки тому, що воно українське.  Бо шо за хуйня? Музику якого-небудь супер-гурту "Авіатор", чи Патапа з Настями ми легко називаємо лайном не дивлячись на те, що вона створена рідними, блядь, автентичними українськими руками, а назвати лайном кіно, що є лайном, але зняте в Україні ми не можемо? Нє бля я так не іграю, а ви як хочете. 
До тих пір, доки Tom Waits створює кращу музику ніж Павло Зібров, я буду слухати Тома Вейтса, не дивлячись на всю красу автентичних вус Зіброва. І рано чи пізно я дочекаюсь українського (хай і одноосібного) Океану Ельзи в українському кіно.

8 коментарів:

  1. Кажуть, що , як не можеш сказати нічого, окрім +100500 й так далі, краще нічого не писати. але, біс мене дери, як же ж влучно і наче з власної голови витягнув!

    ВідповістиВидалити

  2. Категорично з вами не погоджуюсь
    Як це шведи не знімають автентичного кіно, а якже "Дівчина з татуюванням дракона" та інші екранізації романів Ліндквіста.Плюс в них є ще просто шикарна драма "Арн лицар-тамплієр" про становлення шведської держави. В інших країнах я впевнений є своя гідна кінопродукція про яку ми просто не чули, бо її не піарили. Стосовно кіно в США, не сказав би що там все уж так потужно, багато бабок вбухують в піар і в фільми це так, але на якість це не сильно впливає. Останнім часом Голівуд це сплошні сіквели, пріквели і інша хрінь.

    Україні треба знімати своє кіно. Може це і прозвучить банально але я хочу бачити пики українських акторів, чути українську мову і зрештою дивитись кіно про наші проблеми, історію і т.д. а не чергові російські фільми про бандюків чи американські про боротьбу з теориризмом і втрату незайманості в школі.
    А стосовно особистей, не буде конкуренції, не буде у Тарнтіни стимулу працювати краще.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я не звик користуватись подібною аргументацією, али Ви мене змушуєте) - ви маєте недостатній рівень кінограмотності. Навіть якщо Вам 50, чи 60 років - ви маєте недостатній рівень кінограмотності. Цей показник можна випрацювати лише тоннами витраченого часу на перегляд найрізноманітніших робіт різного часу, різних країн і т.д., вивченням елементарних базових понять кінотеорії, та багато чим іншим, на що я з задоволенням витратив біля 5 останніх років свого життя. Саме тому можу собі дозволити подібну писанину. А тепер до конкретики:
      - я не писав, що не знімають - ненавиджу ідіотських безпідставних передьоргувань - я написав: "не знімають багато"!Правда є різниця?
      - Але коли вже про наведені приклади "Дівчина з татуюванням дракона" такий же шведський фільм, як, наприклад "И все осветилось" є українським). Продюсери - американські, режисер - американський, гроші американські...Продовжувать?
      - "Арн лицар-тамплієр" ні разу не шикарна драма, а цілком собі посередня. Утім це я доводить не буду, бо це неможливо, зваживши, що Вам особливо немає з чим порівнювати. Бо ж якби було з чим - ви би такого не написали.
      Але ці приклади не мають відношення до головного - почитайте уважніше мій пост - я не писав, що країна не повинна мати гідної кінопродукції, а лише про те, що вона має з"явитись лише в процесі логічного, ринкового, еволюційного процесу.
      Ну а про США - це взагалі попсова дурниця, що її так модно задвигать серед української і не лише ПСЕВДОінтелігенцї. Хтось люпнув чухню і всі як папуги повторюють, що в США лише спецефекти, лише реклама, лише маркетинг, лише баєвікі - хуйня брехлива. За 2012 рік, наприклад, в США було створено більше 6 тисяч різних прикладів кінопродукції!!! Скільки бачили Ви, аби городити те, що ви городите? Ви ж якраз і бачили тільки те, що вам нав"язала реклама, а я для того, щоб мати якесь підгрунтя в подібних суперечках перелопачую сотні фільмів і ствердно вам скажу, що краще ніж в США кіно не знімають ніде. Зараз стрімко розвивається східний ринок - Японія, Корея, Китай.
      А ще звісно проблема в публіці, яка не те, що Фелліні не бачила, а Бадоєва вважає за митця, або дешеві ролики - прикладом кінотворчості..
      До речі, Тарантіно до сраки ваша конкуренція, бо він собі за конкурентів обрав найкращих режисерів, а не режисерів з рідної держави, наприклад. Хай вам буде відомо, аби ви більше ніде такої дурниці не написали (про Тарантіно і конкуренцію), що одним з головних режисерів, на яких опирається Тарантіно був і є китаєць Джон Ву.
      Я, перепрошую, відразу за тон відповіді і деякі лексеми, бо Вас особисто, як людину, що витратила час на читання мого посту, я звісно не хочу ображати, але ваші думки на захист того, що захищати не можна, вважаю потрібним образити за обов"язок).

      Видалити
  3. Жодних образ, напевне просто я не правильно трактував вашу думку. Стосовно шведських фільмів, тут вже думка субєктивна, мені сподобалось.

    Можливо в США і знімають цікаві фільми, але до нас вони не доходять, а Голівуд як по мені вже років 10 не видавав стрічок де б вдало поєднувалась видовищність, акторська гра, декорації і головне сюжет.

    ВідповістиВидалити
  4. Можна дозволю собі щось конкретне порадити?

    ВідповістиВидалити
  5. Навскидку "Начало", "Джанго", "Игры разума", "РЭД", "Нокдаун", "Прислуга", "В погоне за счастьем", "Изгой", "Самый быстрый индиан", "Хешер", "Невидимая сторона"...мені продовжить?

    ВідповістиВидалити

Коментувати